Rózsanézőben az El Rosedalban

Buenos Airesben azt szeretem, hogy nagyon sok kulturális és szabadidős program közül lehet itt válogatni, és ezeknek nagy hányada ingyenes. Egyik bejegyzésben már meséltem a botanikus kertben ejtett látogatásomról, ahol egy idegenvezetés keretében beleláthattunk a növények életébe. Ettől a kerttől nem is olyan messze, a Palermo városrész nagy erdejének egyik kis szegletében, egy szigeten található az El Rosedal, mely viszont a rózsák birodalmába enged be.

Egyik nyári (januári) vasárnap délután sétáltam el Palermo erdejébe. Úgy tűnik, hogy a buenos airesiek nagy része is hasonlóan gondolkodott, mert a park tömve volt bicikliző, futó, görkorcsolyázó, és mindenféle egzotikus sportokat művelő kikapcsolódni vágyókkal. Máig azt gondolom, hogy ebben a városban kétszer többen vannak a kelleténél, ezért kicsit fel is lélegeztem, mikor a park tava fölött egy kis hídon átsétáltam az aszfalttól, és ezzel együtt a rollerező tömegektől mentes kis szigetre, az El Rosedalra

A több, mint 3 hektáron elterülő park teljes neve Parque del Rosedal, és 1914 óta ad helyet különböző, szebbnél szebb rózsáknak. Összesen nagyjából húszezer rózsa található a parkban, azoknak ezernyi fajtájából. Ahogy a rózsaültetvények és labirintusok között mászkáltam, kicsit olyan érzésem volt, mint Alíznak a Szív Királynő rózsás kertjében.  

A kert különlegessége még az Andalúz udvar, melyet Sevilla városa adományozott Buenos Airesnek 1929-ben. Nem is csoda, hogy ennyi különleges őriznivaló mellett a város vezetése 2011-ben a parkot Buenos Aires kulturális örökségének részévé nyilvánította. Jó volt kicsit elveszni a rózsák között, a zajos nagy erdő egy nyugodt kis szigetén.


Az Andalúz kerengő