Budapest - Lisszabon - Sao Paolo - Buenos Aires



Szombat éjjel sikeresen megérkeztem Buenos Airesbe röpke 24 órás út után. Imádom ezeket az utakat, mert mindig történik velem valami. Sőt, egynapnyi út dög unalmas lenne, ha nem történne semmi. Úgyhogy először essék pár szó a Budapest és Buenos Aires közötti repülőútról.

Utam hajnali 6kor indult Budapestről Lisszabonba. Picit nehezen kezdődött, mert korán volt és álmos voltam. A lelkesedésemen az sem segített, mikor közölték velem, hogy a narancslé elfogyott és válasszak mást a menühöz. Mindegy. Azonban, mikor a szomszédomtól is megtagadták a bort – amire felszállás óta izgatottan készült -, nála elszakadt a cérna és a légitársaság szidalmazásában tört ki. Úgyhogy én inkább visszaaludtam. Csak akkor kezdtem magamhoz térni, mikor már a második kört róttuk Lisszabon felett leszállási engedélyre várva. Míg szomszédom azon izgult, hogy marad-e elég kerozin a gépben, én azért drukkoltam, hogy elérjem a Sao Paolo-i csatlakozást, amire mindössze 15 percem volt, amennyiben sikerül időben leszállni.

Végre leszálltunk Lisszabonban, és természetesen a Sao Paolo-i gép a terminál túlsó végéből indult. A képernyőn azt írták, hogy 13 perc az út a kapuig, amit futva sikerült 5 percre csökkentenem. Kicsit kimelegedve, de elértem a gépet. Megkönnyebbülve zuhantam be az ülésembe. Csak ekkor vettem észre, hogy nincs képernyő az üléstámlán. 10 órás útra voltam ítélve filmek és a reptéren leadott könyvem nélkül. Mi a fenét lehet csinálni egy gépen 10 órán át, ha nincsenek filmek? Egy opció maradt, az alvás. Ekkor viszont „örömmel” vettem észre, hogy az ülésemen a gomb, amivel az üléstámlát fekvő helyzetbe lehet dönteni, hiányzik. Szuper! A következő 5 percben mozgósítottam a légikísérőket,- akik a portugálon kívül nem beszéltek semmilyen nyelvet és velem is ezt erőltették,- míg végre találtak nekem egy működő ülést.

A 10 órás útra szerintem sikerült a legjobb szomszédokat összeszednem. Egy chilei srácot, aki svájci órákkal kereskedik, és egyöntetűen állítottuk, hogy Antofagasta Chile legrondább városa. Másik oldalamon pedig egy ismeretlen eredetű férfi ült, aki végighorkolta a 10 órát. A chilei először azt hitte, hogy belőlem jön ez a hang. További történések, hogy találtam egy iPhone-t a mosdóban, amit leadtam a személyzetnek. Továbbá a chilei sráccal megkíséreltünk alkoholhoz jutni, hogy el tudjunk aludni, de itt is megtagadták a bort.

Sao Paolo és Buenos Aires között a 3,5 óra már szinte elröpült, leszámítva azt a fél órát, amikor légörvénybe kerültünk és én megint majdnem szívinfarktust kaptam. Szerencsére a mellettem ülő idős pár kitalálta, hogy akkor ők Sudokuzni fognak, így elterelték a figyelmemet. Helyi idő szerint este 10re érkeztem meg, ami otthoni idő szerint hajnali 2 óra. Meglehetősen fáradt voltam, úgyhogy egy gyors zuhany után már estem is be az ágyba és kisebb megszakításokkal majdnem 2 napig csak aludtam… A következő napokról később írok, akkor már remélhetőleg fényképekkel illusztrálva :)




Iratkozz fel a Hétmérföldes Utazás legfrissebb bejegyzéseire Emailen

 Iratkozz fel a friss bejegyzésekre olvasóprogramon keresztül