Buenos Aires - egy szelet Európa a világ fenekén



"Culo del mundo" (a világ feneke) - hívják így országukat az argentínok. Ugyanakkor hiába van több ezer kilométerre Európától, Argentínát a legeurópaibb országnak tartják a déli kontinensen. Hogy ez az európai kultúra mennyire igaz? 2011-ben elmentem megnézni magamnak és csináltam pár fényképet.






Mikor Argentína meglátogatása mellett döntöttem sok szempontot kellett figyelembe venni. Ezek egyike a már fentebb említett európai érzés, emellett pedig a tény, hogy ez az egyik legbiztonságosabb latin-amerikai ország. Ezek egy egyedül utazó szőke lánynak meglehetősen fontos szempontok.


Tavasz Buenos Aires-ben

Nincs is jobb olyankor elindulni a déli féltekére, mint mikor nálunk itthon éppen fagy. Én is így tettem, és novemberben 27 órás repülőút után megérkeztem Buenos Airesbe, az argentín fővárosba. Az utcákon lila virágú fák ontották az illatot és kellemes, meleg tavaszi idő volt. A város hatalmas, széles utakkal, európai építészettel, kovácsolt vas erkélyekkel, kávézókkal és hatalmas parkokkal és pálmafákkal. Ez így együtt olyan volt, mintha csak Madridig mentem volna el. A bevándorlási hullámok miatt amúgy a város lakosságának mai napig 95%-a Európából származik, ezért csupa ismerős arcok jöttek velem szembe.

Ami a legmeglepőbb volt - persze ebbe csak nem gondoltam bele előre -, hogy bár tavasz volt, mégis november, és már javában zajlottak a karácsonyi előkészületek. Az üzletekben égtek az égők és karácsonyi dallamok szűrődtek ki az utcára. Egy napot csak azzal töltöttem, hogy az egyik hosszú bevásárló úton, a Santa Fe-n kóvályogtam. Ugyanakkor nagyon hasznos volt megtapasztalni a helyiek tempóját. Nem is gondolná az ember, hogy minden kultúrának megvan a maga ritmusa, szabályai, hogy hogyan közlekednek gyalogosok és autósok, mik a szabályok. De volt időm arra is, hogy egy kávéházban lazítsak és az ablakon kibámulva figyeljem a forgatagot. 







Mit kötelező megnézni a városban?

A fővárosban összesen közel 10 napot töltöttem, ugyanakkor a masszív, kötelező városnézést pár nap alatt letudtam. Elég kimerítő volt, ezért nem árt rászánni jópár napot, hogy azt kellemesen körbejárhassuk. Mindenképpen a hop on - hop off buszt ajánlom. Tudom, clichének hangzik, de a hatalmas távolságok miatt ne számítsunk arra, hogy majd gyalog bejárjuk a várost... vagy vigyünk sátrat magunkkal.

Barrios (kerületek)

San Telmo a város legrégebb óta lakott kerülete. Macskaköves, szűk utcák; alacsony, kolinális házak, mind-mind a korai 20. századot idézik. A házak alatt nappal kis antik vagy használt-ruhás üzletek sorakoznak. San Telmot a legjobb hétvégén meglátogatni, akkor ugyanis az utcai piacokon (feria) helyi kézművesek kínálják portékáikat. Itt be lehet szerezni egy-egy egyedi ékszert, bőrárut vagy ruhát.
Ahogy az a legtöbb kerületre vonatkozik, az igazi élet azonban naplementével kezdődik. A kis házak antik boltjai bezárnak, de helyükön tangó bárok fényei gyulladnak fel. San Telmoban voltam én is egy buliban, a Boutique klubban. Népszerűek a munkaidő utáni (after office) bulik, ahol a közönség kereső fiatalokból áll, és az öltözék is inkább formális. Hatalmas bulit csaptak, bár az italválaszték picit foghíjas volt.





A szó szerint legszínesebb kerület a Boca. Itt élt az a bevándorló munkásosztály, akik a 19-20.század fordulóján érkeztek az új világba. A hullámpalából épült házak máig mindenféle rikító színekben pompáznak. A sétáló utcák éttermei a turistákat tangó előadással csalogatják be, és a hátsó kertben látványosan sülnek a hatalmas steakek. Nem sokkal messzebb áll a Boca Juniors focicsapat stadionja, a Bonbon. Kék és sárga színe tökéletesen illeszkedik ebbe a sokszínű környezetbe. Ez Boca. 





Palermo, Palermo! Ez a divattervezés, a filmipar, a kortárs művészetek és a luxus kerülete. Van is egy olyan része, amit Hollywoodnak hívnak. Nekem nagyon tetszett ez a kerület. Fás, árnyas, ugyanakkor tele van éttermekkel és bárokkal. Nyüzsgő, ugyanakkor nyugalmat is áraszt. Itt nagy az esélye, hogy belefut az ember hírességekbe, na persze, ha ismeri a helyi hírességeket. Arról nem is beszélve, hogy mennyi időt el lehet tölteni ruhaboltokban.





Egyik zarándokutam a Recoleta kerületébe vezetett. Ugyanis itt található a nagy Recoleta temető, és itt van Evita Perón síremléke. Szeretek temetőkbe járni, valamiért szeretem azt a nyugalmat amit áraszt, és szeretem a gyönyörű síremlékeket, valamint a régi neveket. A bejáratnál egy nagy térkép segít eligazodni a híres emberek rengetegében. Könnyű eltévedni, mert a magas kripták labirintust alkotnak. Számomra ledöbbentő volt, hogy a koporsókat nem ássák el, hanem a kripták polcaira pakolják őket, melyekre tisztán rá lehet látni az építmények ablakaiból. Sokszor a koporsók pedig nincsenek hermetikusan lezárva. Néha beszagoltam egy-egy kriptába, és volt szaga... 

Buenos Airesnek sok-sok kerülete van, melyet a hop on - hop off busz is bejár, fentebb csak a legfontosabbakat említettem meg.







És ha még van egy kis időnk...

Tortoni Kávézó
Mindenképpen megér egy látogatást a város legrégebbi kávézója, melyet a világ 10 legszebbje között tartanak számon. A torták finomak és a pincérek is személyre szabottan foglalkoznak mindenkivel. Erre mi sem jobb bizonyíték, hogy én máig emlékszem Borisra, akiről sokáig nem tudtam eldönteni, hogy mexikói drogbárók leszármazottja vagy orosz maffiavezér.Nem vallotta be a származását, mindenesetre szuper képeket csinált rólam, úgyhogy többet nem is faggattam :)







Avenida 9 de Julio és az Obeliszk
Buenos Airesben található a világ legszélesebb sugárútja a maga 20 sávjával. Ez az Avenida 9 de Julio. Ennek megfelelően képtelenség egy zöld lámpával átjutni a túloldalra. Ezt nem is bántam, mert a sávok között megrekedve viszont jól látszott az a hatalmas Obeliszk, ami hasonlít washingtoni alteregójára. Az emlékmű Buenos Aires alapításának 400. évfordulójára készült.





Buenos aires-i Latin-amerikai Művészetek Múzeuma (MALBA)
Bár a múzeumban nem lehetett fotókat készíteni, utólag elmondhatom, hogy aki érdeklődik a latin-amerikai művészetek iránt, aki ismeri Botero-t vagy szeretné látni az eredeti Che Guevara portrét (pólókra szokták nyomni), annak itt a helye. Festmények, fotók, szobrok, kortárs alkotások vannak kiállítva és egyszerűen jó egy ilyet is látni...




Tippek:

Ide kattintva láthatod, hogy a hop on - hop off busz mennyi helyet érint. Jó hír, hogy lehet venni 2 napos jegyet is, ha egy nap nem lenne elég a helyek bejárására. Érdemes megfontolni a dolgot :)



Iratkozz fel a Hétmérföldes Utazás legfrissebb bejegyzéseire Emailen

 Iratkozz fel a friss bejegyzésekre olvasóprogramon keresztül