Boldog Születésnapot Argentína!

Ennek is eljött az ideje, egy éve élek Argentínában. Mikor tavaly szeptemberben két bőrönddel felültem az Alitalia gépére, akkor még nem tudtam, hogy mi vár rám és vajon helyt állok-e. Az egy év gyorsan eltelt, úgyhogy számot vetettem, hogy mi minden történt velem ez alatt az idő alatt. Nézzük!





Tavasz

Buenos Aires rettentő nagy város, 8 millióan lakják, és megmagyarázhatatlan módon az utcák folyton hemzsegnek az emberektől és az olaszosan hangos autósoktól. Első héten vettem egy nagy térképet, felraktam a falra, és belőttem rajta, hogy hol lakom. Ezután szépen-lassan elkezdtem felfedezni a várost, kezdve a környékkel, majd a tömegközlekedéssel kötött eleinte bizalmatlan barátságom után meghódítottam a tangó zenéről híres san telmói bazárt, az Evitát őrző Recoleta temetőt, és a világ legszélesebb sugárútján álló Obeliszket is.

Szieszta Sant Telmóban

Míg az argentin mindenapokkal ismerkedtem a lovaspólón vagy a kormányellenes tüntetéseken keresztül, addig azért a kulináris élményekről sem feledkeztem meg, és élveztem a véres steakeket, a sajttal vastagon rakott pizzákat és az isteni süteményeket.

Egy hónapja voltam már itt, mikor egy hirtelen ötlettől vezérelve 10 napra Chilébe utaztam, ahol pár napot eltöltöttem a fővárosban, Santiago de Chilében, és a Csendes-óceán ékszerdobozában, Valparaísóban. Még egy 6,7-es erősségű földrengést is átéltem.

Santiago de Chile tetején
Nyár

Visszaérkezésem után belevetettem magam a munkakeresésbe, ahol voltak jó és rossz tapasztalataim is, végül négy hónappal kiutazásom után munkát kaptam. A papírmunka és a bürokrácia útvesztőjéből sikeresen kikászálódva hivatalosan is munkavállalóvá váltam Argentínában annak minden jó és rossz oldalával.

Nyár közepén ért engem a karácsony, melyre külön kihívás volt fenyőfának látszó tárgyat és darált mákot találni. Mikor ezekkel megvoltam, és egy videó-interjúban beszámoltam az argentin karácsonyi hangulatról, akkor már csak az év legmelegebb napjának számító 24-ét kellett túlélni, hogy este rávessük magunkat a megterített asztalra.

Oroszlánfókák napoznak Mar del Platán
Az új év sem telt eseménytelenül, a karneváli hétvégéken sikerült felfedezni távolabbi pontokat is: a provincia székhelyét, La Platát, a koloniális San Isidrót és a zarándokok kedvelt célpontját, Lujant. A nagyobb utazásra februárban került sor, amikor először utaztunk le az Atlanti-óceánig Mar del Platába. Itt láttam először delfineket, és a közeli Tandilban még egy szalámi fesztiválra is bekukkantottunk.

Ősz

Egy kedves ismerősöm látogatott meg Magyarországról. A vele való találkozásnak legalább annyira örültem, mint hogy bőröndjében túlélőcsomagot hozott otthonról mindenféle finomsággal és a téli ruháimmal. Érkezését nagy előkészületek előzték meg, ugyanis felelőtlenül megígértem neki, hogy kimegyünk egy argentin focimeccsre. Minden kapcsolatomat bevetve végül kijutottunk a River - Velez mérkőzésére, ami hatalmas élmény volt.

A River stadionja meccs előtt



Ebben az időszakban lett argentin pápánk, az argentinok pedig büszkén hirdették, hogy ha a Isten is argentin - Maradona után -, akkor csak természetes, hogy a pápa is argentin. Közben Hollandia trónjára is argentin került, és szépen-lassan elkezdtük meghódítani a világot.

Tél

A tél hűvösen, nyirkosan köszöntött be, és előkerültek a télikabátok. Ennek ellenére a hőmérséklet sosem ment 0 fok alá, még éjjel sem, és mosollyal a számon nyugtáztam, mikor a munkatársaim az 5 fokos hidegre panaszkodtak.

Argentínában azt szeretem, hogy bár nincsen sok munkaszüneti napom, a kormány sok hosszú hétvégét ad meg. Ha az ünnepnap hétvégére esik, akkor azt eltolják a legközelebbi munkanapra, vagy ha hét közepére esik, akkor megadják a hét többi napját is, és ezeket sosem kell ledolgozni. Ilyen hosszú hétvégén jutottam el Che Guevara szülőhelyére, Rosarióba, vagy augusztusban így autóztunk végig Uruguay tengerpartján fel a Brazil határig.

Urugay tengerpartja San Isidrónál
Egy újabb hirtelen ötlettől vezérelve pedig lefoglaltam egy repjegyet Peruba, így szeptember végén oda utazom felfedezni a Machu Picchut. Azonban itt már újra tavaszodik, és ez már a második évem története lesz, amelyől egy következő írásban fogok mesélni :)



Ha tetszett a bejegyzés és szeretnéd a történeteket a postaládába kapni, akkor iratkozz fel a hírlevélre itt, vagy gyere a Facebook oldalra beszélgetni itt
.